Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [14]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
Polski wkład w teorię nauczania matematyki Dziedzina: Nauka i technika Autor: Władysław Dubiel Miejsce i rok wydania: Lublin 1998 Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej Liczba stron: 80 Wymiary: 16x24 cm ISBN: 83-227-1206-5 Okładka: Miękka Ilustracje: Nie Cena: 9,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Spis treści:
Rozdział l
Kształtowanie się poglądów na nauczanie matematyki w osiemnastowiecznej Polsce
1.1. O przenikaniu do Polski nowych idei wychowania i kształcenia
1.2. Komisja Edukacji Narodowej i jej wpływ na rozwój myśli dydaktycznej matematyki
Rozdział 2
Matematyka XIX wieku i problemy jej nauczania
2.1. Rzut oka na rozwój matematyki i zmianach organizacyjno-programowych w nauczaniu matematyki
2.2. O formowaniu się europejskiego modelu oświatowego
2.3. Organizowanie ośrodków i instytucji czuwających nad dorobkiem i rozwojem polskiej myśli matematyczno-dydaktycznej
Rozdział 3
O nowy kształt polskiej edukacji matematycznej w pierwszym piętnastoleciu XX wieku
3.1. Dalszy rozwój nowych idei w matematyce
3.2. Ruch reformatorski w matematyce szkolnej
3.3. Działalność polskich matematyków na polu nauczania matematyki
Rozdział 4
Polska myśl dydaktyczna matematyki w dwudziestoleciu międzywojennym
4.1. Tendencje ogólne w matematyce szkolnej
4.2. Poglądy na nauczanie matematyki
4.3. Osiągnięcia polskiej myśli dydaktycznej matematyki
Rozdział 5
Polska myśl dydaktyczna matematyki po drugiej wojnie światowej
5.1. Etapy rozwoju polskiego szkolnictwa oraz programy nauczania matematyki w średniej szkole ogólnokształcącej
5.2. O rozwoju badań w dziedzinie nauczania matematyki
5.3 Ogólna charakterystyka polskiego dorobku w zakresie rozwoju myśli dydaktycznej matematykiPodziel się swoją opinią o tej książce..