Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [15]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
Cyberia. Życie w okopach hiperprzestrzeni Dziedzina: Nowe technologie Autor: Douglas Rushkoff Tłumacz: Dariusz Misiuna Seria: ezoterra Miejsce i rok wydania: Warszawa 2008 Wydawca: Okultura Liczba stron: 268 Zawiera indeksy (osób, rzeczy, miejsc itp.) Wymiary: A5 cm ISBN: 978-83-88922-18-3 Okładka: Miękka Ilustracje: Nie Cena: 39,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Czym jest Cyberia? Cyfrową krainą, w której wszyscy chcąc nie chcąc żyjemy, czy światem wysokich technologii, dostępnym tylko nielicznym informatykom? Rzeczywistością wirtualną czy czymś całkowicie namacalnym, dostępnym naszym zmysłom? Co łączy ze sobą informatyków z Doliny Krzemowej, magów chaosu, konsumentów psychodelików, pisarzy cyberpunkowych, współczesnych psychologów i fizyków oraz twórców i odbiorców muzyki transowej? O tym dowiecie się z książki Douglasa Rushkoffa, pierwszej, błyskotliwej próby opisu cyberkultury, ukazującej jej niezwykły potencjał.
Cyberia to kompendium wiedzy o magicznych, psychodelicznych i anarchicznych korzeniach Internetu, stworzone przez jednego z najwybitniejszych specjalistów od kultury współczesnej, laureata prestiżowej Nagrody im. Neila Postmana. To wędrówka przez różne wymiary cyberkultury - rzeczywistość wirtualną, psychologię transpersonalną, gnozę psychodeliczną, fizykę kwantową, kulturę rave, muzykę ambientową, magię chaosu i hakerstwo - ku krainie, gdzie wszystko jest możliwe. Ku krainie, w której żyjemy.
"Cyberia to fascynująca podróż po obecnych granicach ludzkiego doświadczenia... opowiedziana w sposób, który umożliwia czytelnikowi przeżywanie zmieniającej się co chwila rzeczywistości cyberdelicznego XXI wieku"
- dr Timothy Leary
"Oto oszałamiająca i niebezpieczna podróż po 'cyberprzestrzeni'"
- Publishers Weekly
"Cyberia to książka, która z powodzeniem może spełniać rolę punktu oobserwacyjnego po współczesnych, burzliwych czasach"
- Continental Profiles Magazine
"Od technologii z Doliny Krzemowej po całonocne szalone imprezy pogańskie, Rushkoff eksploruje rzeczywistość wirtualną, nowe psychodeliki i substancje wspomagające inteligencję, a także inne pit stopy porozstawiane na cyfrowej autostradzie"
- Entertainment Weekly
"Cyberia to przestrzeń, która nie do końca jest przestrzenią - metastrefa odtwarzająca sama siebie za każdym razem, gdy ktoś w nią wkracza. Równie prosta jak e-mail i równie nieskończona jak fraktal, hiperprzestrzenna, hiperżyciowa, zwirtualizowana rzeczywistość"
- Los Angeles Reader
"Cyberia to opowieść o ludziach zamieszkujących najdalsze zakątki cyfrowych granic, tuż na skraju świadomości"
- Morph's Outpost On The Digital Frontier
Spis treści
Przedmowa
Wprowadzenie
Część Pierwsza: Komputery: Zemsta jajogłowych
1. Nawigacja po strumieniu danych
2. Poruszanie się po krainie całkowitego zapomnienia
3. Globalna wioska elektroniczna
4. Na styku z technosferą
Część Druga: Narkotyki: Substancje ze świata zaprojektowanej rzeczywistości
5. Patrzeć znaczy dostrzegać
6. Tworzenie powiązań
7. Piekielny podmuch rozczarowania
8. 1234567: Wszyscy inteligentni ludzie idą do nieba
Część Trzecia: Technoszamanizm: Formacja czasu przemiany
9. Wymykanie się historii
10. Jak sprawić by Złota Reguła stała się trendy
11. Technologia neopogańska
12. Ogrodnicy chaosu
Część Czwarta: Wytnij i wklej: Artyści w Cyberii
13. Ewolucja cyborga
14. Plądrowanie hipertekstu
15. Granie ról
Część Piąta: Wojna w Cyberii: Metody i memy
16. Przełamywanie lodów
17. Nowy kolonializm
18. Niech wygra najlepszy mem
Biuletyny z okopów
IndeksPodziel się swoją opinią o tej książce..